وبلاگ

راهنمای جامع خرید سنگ ساختمانی+مشخصات و عکس

آنچه در این مقاله می خوانید

سنگ ها یکی از مهم ترین مصالح پر کاربرد ساختمان ها از گذشته تا به امروز بوده اند که با پیشرفت بشر ظاهرسنگ هاو موارد استفاده از آنها دست خوش تغییرات شد امروز میخواهیم شما را با انواع سنگ های ساختمانی آشنا کنیم و راهنمای جامع از سنگ های ساختمانی همراه مشخصات و عکس های آن ها در اختیارتان قرار دهیم تا خرید بهتری داشته باشید.

 

سنگ گرانیت

سنگ گرانیت یکی متداول‌ترین انواع سنگ های ساختمانی از دسته سنگ‌های آذرین است این سنگ به رنگ‌های قرمز، سیاه، قهوه‌ای، شکلاتی، صورتی، آبی و سبز وجود دارند با استفاده از این سنگ به راحتی می‌توان در فضا هارمونی و هم‌خوانی ایجاد کرد. گرانیت بسیار سخت و بادوام با قابلیت صیقل پذیری بالا است. در برابر نفوذ آب و ضربه مقاوم است.

یکی از ویژگی‌های خاص سنگ گرانیت قابلیت استفاده در کنار سایر مصالح نظیر فولاد، چوب و شیشه است. این قابلیت سبب شده که از این نوع سنگ به راحتی برای بیشتر بخش‌های ساختمان استفاده شود.

مقاومت در برابر حرارت و نفوذ آب ویژگی است که باعث می‌شود بتوانید به راحتی این سنگ را دکوراسیون آشپزخانه، سینک روشویی، سینک آشپزخانه، کانتر و کف‌پوش استفاده کنید.

استفاده از گرانیت به‌عنوان یکی از انواع سنگ های ساختمانی که در برابر ساییدگی و خوردگی مقاوم است، برای راه‌پله انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.

گرانیت در مقایسه با سایر سنگ‌ها از قیمت مناسب‌تری برخوردار است زیرا منابع آن به وفور در کشور یافت می‌شوند. همچنین هزینه‌های مربوط به نگهداری آن هم پایین است.

سنگ گرانیت

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن نوعی سنگ رسوبی ساخته شده از کلسیت کریستال است و در رنگ‌های کرم، سفید و خاکستری برای دکوراسیون داخلی و خارجی کاربرد دارد. این سنگ یکی از پرکاربردترین انواع سنگ های ساختمانی در نماهای مدرن و همچنین نماهای کلاسیک است. تراورتن دارای بافتی متخلخل و رنگ‌های متنوع و نواری شکل است که تنوع رنگی آن به علت اختلاف در ترکیباتی است که در زمان رسوب‌گذاری در عناصر سنگ وجود دارند.

سنگ تراورتن خاصیت صیقل پذیری و برشکاری بالایی دارد که درخشندگی بالایی به وجود می‌آورد و آن را برای استفاده در نماهای حجمی مناسب می‌کند. از سنگ تراورتن در نماهای رومی استفاده می‌شود که می‌تواند انواع حجم‌های لازم را با استفاده از آن به دست آورد.

وجود تخلخل در این سنگ باعث شده مقاومت آن برابر عواملی مانند انبساط، یخ‌زدگی، انقباض، گرما و غیره بالا باشد. به علت تخلخل بالای سنگ تراورتن این سنگ از انواع سنگ های ساختمانی مناسب برای کف‌پوش ساختمانی است زیرا مانع از سر خوردن می‌شود.

سنگ تراورتن در مقایسه با سنگ گرانیت قیمت مناسب‌تری دارد از این رو استفاده از آن رایج‌تر است.

سنگ کوارتزیت

سنگ کوارتزیت نوعی سنگ دگرگونی بسیار سخت است که در اثر دگرگونی ماسه سنگ در اثر فشار و گرمای بسیار زیادی در لایه‌های زمین به وجود آمده است. این سنگ سطحی زبر و سخت و در عین حال بلوری دار دو در رنگ‌های قرمز، خاکستری و قهوه‌ای موجود است. کوارتزیت از انواع سنگ های ساختمانی با ظاهری شبیه مرمریت ولی مقاومت بالاتر و مشابه گرانیت ولی سخت‌تر از آن است. قیمت سنگ کوارتزیت نسبت به سایر سنگ‌ها پایین‌تر است.به علت مقاومت در برابر هوازدگی سنگ کوارتزیت برای پوشش دیوارها، نماکاری ساختمان، مرمت دیوارها، کفپوش‌ها گزینه مناسبی است. همچنین در دکوراسیون داخل خانه مثل آشپزخانه، پذیرایی و سرویس بهداشتی کوارتزیت کاربرد دارد.

 

سنگ کوارتزیت

 

سنگ مرمر

سنگ مرمر نوعی سنگ آهکی است که تحت فشار و حرارت به واسطه تبلور مجدد هنگام دگرگونی سنگ‌های آهکی ایجاد می‌شود. این نوع سنگ هم به صورت یکدست و هم با رگه‌هایی به رنگ‌های متنوع یافت می‌شود. این رگه‌ها به دلیل ناخالصی‌هایی است که در سنگ آهک اولیه وجود داشته است. مرمر با رنگ‌هایی متمایز از دیگر سنگ‌های طبیعی دیده می‌شود. رنگ‌هایی مانند قرمز، زرد، سفید، خاکستری، ارغوانی و سبز.

سنگ مرمر از قابلیت صیقل پذیری بالایی و سطحی آینه‌ای دارد. به دلیل جلای بالا و رنگ‌های زیبا از انواع سنگ های ساختمانی است که برای دکوراسیون داخلی، کف‌پوش، ستون‌ها، پله‌ها و تزئینات داخل ساختمان استفاده می‌شود. سطح درخشان و نگهداری و تمیز کردن آسان سنگ مرمر آن را مناسب کاربرد در آشپزخانه می‌کند.

البته قیمت سنگ مرمر در مقایسه با سایر سنگ‌هایی که در دکوراسیون داخلی ساختمان به کار می‌روند بالاتر است.

سنگ چینی

یکی از زیباترین انواع سنگ های ساختمانی بازار ایران  این نوع سنگ است که سنگی کریستالیِ آهکی یا دولومیتی. باتوجه به فشار و درجه حرارت زیادی که این سنگ در زیر لایه های زیرین زمین تحمل کرده؛ به آن سنگ دگرگونی کریستال نیز می گویند.سنگ های چینی جز خانواده سنگ های مرمریت هستند.سنگ اسلب چینی کیفیتی متو.سط دارد و برای بخش های داخلی و خارجی ساختمان بسیار مناسب است. این سنگ تخلخل کمی داشته و به خوبی به کمک ملات به دیوار یا کف می چسبد. همچنین به دلیل رنگ روشن و مقاومت بالا در برابر آفتاب خوردگی و رطوبت، سنگ مناسبی برای نمای بیرونی ساختمان است.

سنگ‌های چینی که دارای بلورهای ریزتری می باشند را برای انجام کارهای هنری مانند: مجسمه سازی و خلق آثار هنری و تزئینی مانند: گلدان، چهارچوب تابلو، لیوان، زیر سیگاری های با شکوه و… مورد استفاده قرار می‌ دهند.

قیمت این نوع سنگ کاملا متفاوت بوده و بستگی به نوع آن سنگ و فراوری آن دارد

سنگ لایم استون

سنگ لایم استون هم یه سنگ رسوبی آهکی است. تکسچر سنگ لایم استون رو بیشتر ماده معدنی کلسیت تشکیل داده. لایم استون یه سنگ یک دست به لحاظ رنگ و طرح است و همین ویژگی باعث شده یه سنگ پر استفاده در صنعت ساختمان سازی محسوب بشه. از ویژگی‌های مهم این سنگ جذب آب بالا و مقاومت فشاری کم اون هست که استفاده از این سنگ رو با محدویت‌هایی همراه کرده. از این سنگ بیشتر در دیوارهای داخلی ساختمان و دیوار پله‌ها استفاده میشه.

کلام آخر

از شما دوستان عزیز تشکر میکنیم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد لطفا نظرات خودتان را در قسمت دیدگاه ها برای ما بنویسید

سبد خرید فروشگاه
ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.