وبلاگ

سنگ گرانیت نهبندان

آنچه در این مقاله می خوانید

سنگ گرانیت نهبندان نوعی سنگ گرانیت می باشد که دانه های بسیار درشتی به نسبت سایر سنگ ها دارد.در بعضی اوقات به این سنگ با دانه های درشت گل پنبه ای گفته می شود.

سنگ گرانیت نهبندان در رنگ های طوسی، کرم و پرتغالی یافت می شود.این نوع سنگ دارای مقاومت بالایی می باشد.این سنگ به دلیل مقاومت بالایی که دارد می تواند گزینه ی خوبی برای استفاده در کف ساختمان باشد.

سنگ گرانیت نهبندان

آشنایی با سنگ گرانیت نهبندان

سنگ های گرانیت در مقایسه با سایر سنگ های آهکی دارای مقاومت بالاتری هستند.این مقاومت بالا سبب شده که طی سرما , گرما و ضربه کمتر آسیب ببینند در نتیجه طول عمر این نوع سنگ ها افزایش پیدا می کند. در مکان های پر رفت و آمد این سنگ به دلیل استحکام بالایی که دارد گزینه ی مناسبی است.

برخی از ویژگی های این نوع سنگ عبارتند از مقاومت بالا،طول عمر زیاد،امکان برش این سنگ مستحکم درابعاد مختلف وهم چنین امکان استخراج  این نوع سنگ از معادن داخلی از جمله ویژگی های این نوع سنگ گرانیتی می باشد.

چند نمونه کاربرد سنگ گرانیت نهبندان

همان طور که در بالا هم اشاره شد این نوع سنگ به دلیل مقاومت و ویژگی هایی که ذکر شد درموارد نمای داخلی ساختمان ها از جمله(راه پله ها ،سنگ روی کابینت ها،کف پوش پارک ها و مکان های عمومی، سنگفرش ساختمان هاو…)کاربرد دارد.

این نوع سنگ گرانیتی در نمای خارجی ساختمان ها معمولا به دلیل وزن سنگینی که دارد کمتر استفاده می شود.ملات به درستی به سنگ نمی چسبد به همین دلیل امکان سقوط سنگ بسیار است در نتیجه کاربرد بیشتراین نوع سنگ در نمای داخلی ساختمان است.

سنگ گرانیت نهبندان

معادن استخراج سنگ گرانیت نهبندان:

معدنی که سنگ گرانیت نهبندان از آن استخراج می شود در استان خراسان جنوبی وشهرستان نهبندان میباشد.بیشتراستخراج این نوع سنگ از این معدن می باشد .

بعد از این که این نوع سنگ از معادن استخراج می شود طی مراحل فراوری تبدیل به کوبیک وفلیم می شود که هریک ازاین نوع هادر مصارف مختلفی استفاده می شود.

موارد تاثیرگذار برقیمت

قیمت سنگ گرانیت نهبندان به عواملی از جمله معدن استخراجی سنگ ،ضخامت سنگ مورد استفاده،ابعادسنگ ،کارخانه تولید سنگ وکیفیتی ورنگی که سنگ عرضه می شودبستگی دارد.بدیهی است که هر چه سنگ با کیفیت بیشتری فراوری وتولید شده باشد با قیمت بیشتری به فروش می رسد.نکته ی بعدی که باید به آن اشاره کنم تاثیررنگ سنگ برروی قیمت می باشدکه اگر رنگ آن روشن تر باشدقیمت آن بیشتر است. همه ی این موارد در قیمت نهایی سنگ تاثیر گذار می باشدودر هنگام تهیه سنگ باید به این موارد توجه شود.

توصیه مهم

به دلیل این که این نوع سنگ در مواد تشکیل دهنده خود به نسبت زیادی آهن دارد پس در اثر قرار گرفتن در محیط های مرطوب ودر معرض آب به میزان زیادی دچار زنگ زدگی می شود و جلوه ی اولیه خود را از دست می دهد .بنابراین استفاده از آن در مناطق مرطوب پیشنهاد نمی شود به این دلیل که ما معمولا به دلیل جلوه ی زیبایی که این نوع سنگ دارد ازآن استفاده می کنیم که وقتی دچار زنگ زدگی شود چندان جالب نمی باشد.

برای اطلاعات بیشتر درمورد ویژگی های دیگر سنگ گرانیت سنگ اسپادانا مقالات دیگری راهم در سایت قرار داده که می توانید با مطالعه این مقالات اطلاعات خود را تکمیل کنید.

سبد خرید فروشگاه
ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.