وبلاگ

قیمت سنگ نما ارزان و انواع آن

آنچه در این مقاله می خوانید

سنگ نما یا همان نما ساختمان که با سنگ انجام شده باشد یکی از اصلی ترین مدل های ساخت ساختمان هاست هر ساختمان بسته به نوع خودش و منطقه جغرافیا و آب و هوای آن منطقه نیازمند یک نوع نما می باشد اما امری که اهمیت دارد این است که سنگ نما از گذشته تا امروز طرفداران زیادی داشته است که در ادامه به انواع سنگ نما و دلیل محبوبیت آن می پردازیم.

دلیل محبوبیت سنگ نما

  •  به دلیل اینکه نمای خارجی ساختمان در معرض مستقیم سرما و گرما است به غیر از زیبایی، استحکام و مقاومت هم حائز اهمیت است سنگ ها به دلیل استحکامی که دارند جز اصلی نماهای ساختمان شده اند
  • سنگ نما استحکام ساختمان هم در برابر بلاهای طبیعی بالا میبرد
  • سنگ ها به دلیل بافت مستحکم خود سرما و گرمای خانه را حفط می کنند و از به هدر رفتن آن جلوگیری می کنند
  • عدم تغییر رنگ
  • عدم جذب گرد و غبار
  • مقاوم در برابر رطوبت
  • تنوع در جنس و رنگ
  • قابلیت ترمیم آسان
  • عایق حرارتی بدون نیاز به زیر سازی
  • انعطاف پذیر در اجرا
  • مقاوم در برابر اشعه UV
  • اجرا در کلیه سطوح
  • مقاوم در برابر ضربه و آتش سوزی
  • اجرای سریع و آسان
  • امکان به وجود آوردن شکل های دستی و ماشینی
  • دوام زیاد در صورت انتخاب درست
  • هزینه نگهداری نسبتا کم

اقدامات مهم قبل از شروع سنگ نما کردن ساختمان

  1. انتخاب سنگ

– متناسب با آب و هوای منطقه باشد: سنگ باید متناسب با شرایط اقلیمی منطقه انتخاب شود. به عنوان نمونه در جایی که امکان وزش طوفان و شن زیاد است باید از سنگ هایی استفاده شود که مقاومت سایشی بالا دارند .
– قابلیت صیقل خوردن و برش خوردن داشته باشد.
– مقاومت خمشی و کشش نسبتا بالایی داشته باشد .
– ترکیبات کانی سنگ باید در نظر گرفته شود: کانی های مضر مثل کانی های آهن در برابر هوا اکسید و سنگ نما دچار فرسودگی زودرس می شود. وجود ناخالصی در یک نقطه یا در یک امتداد، نقطه ضعفی برای سنگ می باشد و باعث تخریب سنگ می شود .
– دارای جذب آب قابل قبولی باشد .
– رنگ ثابت داشته باشد .
– چسبندگی خوب با ملات داشته باشد

سنگ ها انواع مختلفی دارند و داشتن اطلاعات جامع و دقیق درمورد آن ها کار دشواری است و انتخاب نادرست باعث به هدر رفتن سرمایه و زمان شما میشود و همینطور به ساختمان هم ضرر می رساند اما نگران نباشید در مقاله ای انواع آنها را به شما معرفی کرده ایم

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع خرید سنگ ساختمانی

     2.اطلاع از قیمت سنگ ها

اطلاع داشتن از قیمت ها باعث میشود تا سنگی را انتخاب کنید  که در کنار اینکه به بودجه شما میخورد از کیفیت خوبی هم برخوردار باشد اما با توجه به نوسانات بازار درج  قیمت دقیق سنگ ها در این مقاله جایز نیست و شما عزیزان میتوانید از طریق تماس با مشاورین سنگ اسپادانا از قیمت ها اطلاع پیدا کنید.

     3.انتخاب سنگ کار مناسب

همانقدر که انتخاب سنگ اهمیت دارد انتخاب سنگ کار هم حائز اهمیت است برای داشتن سنگ نما خوب در انتخاب سنگ کار دقت کنید و حتی از مشتریان قبلی آن پرس و جو کنید و نمونه کارهای سنگ کار را ببینید

انواع سنگ نما

انواع سنگ نما در دسته بندی علمی، از لحاظ ساختار و روند شکل گیری به سه دسته آذرین، دگرگونی و رسوبی تقسیم می شوند. ولی نام گذاری تجاری سنگ نما متفاوت بوده و بسته به نام معدن نام گذاری می شوند. علاوه بر این ها ، بر اساس نوع شکل ظاهری ، نحوه تراش سنگ نما و پرداخت سطح نهایی نیز ، نام های مختلفی دارند. انواع شکل طبیعی سنگ ها که در طبیعت یافت می شوند، سنگ رودخانه ای و گرد، سنگ کوهی و لبه تیز و سنگ لایه لایه یا تخته ای است. انواع سنگ نما برای استفاده در نماسازی به شکل های مختلف برش و تراش داده می شود.

گرانیت نهبندان پرتقالی

نحوه نگهداری سنگ نمای ساختمان
​​​​​​

برای تمیز کردن سنگ نما به خصوص سنگ های گرانیت، مرمر و شیست می توان از مواد تمیزکننده رقیق استفاده نمود. برای جلوگیری از ایجاد لکه در اثر بارش باران و برف سنگ نما بایستی حداقل یک بار در سال شسته شود. در شستشوی سنگ های آهکی دقت لازم را به کار گیرید چرا که به دلیل ماهیت این سنگ ها شستشوی بیش از حد آن ها با آب سبب ایجاد شوره و لکه بعد از خشک شدن سطح سنگ می شود. برای پاک نمودن رسوب های گچی ایجاد شده در سطح سنگ نمای آهکی می توان از برس های سیمی استفاده کرد. ماسه سنگ ها را نیز می توان به وسیله تجهیزات مکانیکی و مواد شیمیایی پاکسازی نمود. توجه داشته باشید که استفاده از مواد سخت و زبر برای پاکسازی سطح سنگ های نرم باعث ایجاد خراش و آسیب به بافت سنگ می شود.​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

ابعاد سنگ هایی که برای نما ساختمان استفاده میکنند باید چقدر باشد؟

در حال حاضر کارخانجات مختلف برش سنگ در ایران مشغول به کار هستند تا سنگ‌های متنوع را در ابعاد متفاوتی برش بزنند و روانه‌ی بازار کنند. زمانی که صحبت از بهترین سنگ برای کف ساختمان به میان می‌آید، بیشتر باید به دنبال ابعاد 30 در 30، 40 در 40 و یا ابعاد های طولی 40 ، 50 و 60 سانتی متر بگردید.

هرچقدر عرض سنگ های طولی افزایش پیدا کند، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند و دلیل آن هم کاهش درز‌های بین نما است که باعث ایجاد ظاهری یکنواخت و یک دست خواهد شد.

معمولا با توجه به کوچکی و بزرگی فضا و بودجه‌ای که در نظر دارید، می‌توانید انواع استاندارد برش‌های سنگ نما را انتخاب کنید. البته در نماهای بزرگ و لوکس، از برش اسلب سنگ با ابعادی بیش از 100 در 100 استفاده می‌نمایند تا یکدستی فضا حفظ شود.

 

کلام آخر

ما در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعات لازم را در جهت سنگ نما کردن ساختمان ها در اختیار شما قرار دهیم اما اگر هنوز هم دچار ابهام هستید و نمیدانید چه سنگی مناسب کار شماست با ما ارتباط برقرار کنید تا شما را راهنمایی کنیم

سبد خرید فروشگاه
ورود به سایت

هنوز حساب کاربری ندارید ؟

شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.